je kan enkel een bericht schrijven wanneer je ingelogd bent

Als je nog geen login gegevens hebt moet je je eerst laten registreren
Om het forum in goede banen te houden, behoudt de federatie het recht om in te grijpen wanneer nodig !
lees het forumreglement
home >> forum
Voor een club in jouw buurt
klik hier
forum

reactie op nieuwsbrief
Even een vlugge reactie wat betreft het verplaatsen van wedstrijden:
Ik kan heel goed verstaan dat dit een heel moeilijke zaak is, maar ik ben nog altijd van mening dat het beter is om met een club overeen te komen om een wedstrijd te verplaatsen i.p.v. forfait te moeten geven. Ik denk dat het spel nog altijd voorrang heeft.
Het is ook één en dezelfde club die eenmalig gevraagd heeft om een wedstrijd te verplaatsen wegens verplicht skiverlof?!(dit gaat trouwens wel uit van hun school) die ook deze maand 6 nieuwe spelertjes heeft aangesloten. Dus ik denk wel dat die club hééél krachtbalgebonden is.
Je hebt volkomen gelijk dat het spelen altijd voorrang moet hebben.
In deze wil ik trouwens benadrukken dat we niet naar iemand/een club persoonlijk mikken maar gewoon aan de hand van voorbeelden willen illustreren dat het accent - onder invloed van heel wat factoren bvb. de school (examens, verlof,...), werk,... - enigszins verschoven is. Dat is trouwens een maatschappelijk fenomeen dat niet alleen de krachtbalsport treft!
Blijf er voor gaan!!
Jan, ik kan je hierbij grotendeels volgen ook al wil ik hier toch ook een opmerking over kwijt.
Het is het volle recht van de KBF en zijn (of is het haar) comités om een draaiboek op te stellen die volgens hen het beste past. Of ze hierbij rekening moeten/willen houden met de achterban is hun keuze en daar moet je als speler/coach dan ook naar schikken. Geen probleem tot dusver: we kennen de speeldagen en de hieraan verbonden plichten.
Moeilijker wordt het wanneer men het eventueel in zijn hoofd zou halen om dit draaiboek te negeren en toch wedstrijden te plannen wanneer er geen gepland waren. Noem men dit een tekort aan engagement wanneer KB spelers rekening houden met de vrije periodes om hun (ski)reis te plannen? Trouwens, hoe zou een werknemer reageren wanneer zijn baas twee weken voor zijn geplande reis komt melden dat zijn verlof ingetrokken is en dat hij toch moet werken?
Ik ben akkoord, en de eerste om toe te geven dat we de dag van vandaag een afnemend engagement mogen waarnemen. Maar dit neemt niet weg dat ook de KBF en zijn comités hun eigen reglementen en draaiboek trouw moeten blijven en bv. bij onverwachte kalenderproblemen eerst gaan overleggen met de betrokken clubs om op onaangekondigde dagen toch nog één of meerdere wedstrijden te laten spelen. Ik ben PRO flexibiliteit, zeker weten, maar dit moet dan wel in beide richtingen gebeuren én voor alle partijen haalbaar zijn. Een gezonde en open dialoog is hier de boodschap.
Sportieve groeten,
Jan Vandendriessche
Jan,
Naar mijn weten wordt bij afwijkingen van het voorgestelde draaiboek ALTIJD overlegd met de club. Voorstellen worden doorgestuurd naar de clubverantwoordelijken ter controle.
Nogmaals, we brandmerken of veroordelen niemand, we stellen enkel - zoals je zelf zegt- een trendbreuk vast én ... blijven flexibel, dat is mijns inziens al meermaals bewezen.
MVG
Jan